آوای بهشت

بسم الله الرحمن الرحیم ...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ...

از دور که می رسید آوای بهشت
ما را به جنون کشید آوای بهشت
تا قرب الی الحسین ( ع ) ما را برسان
ای زمزمه ی شهید... آوای بهشت
شاعر:مصطفی عمانیان

آوای بهشت همیشه و همه جا طنین انداز است ... فقط کاش گوش ِ دلمان گرفته نباشد ...

هرگونه کپی برداری با ذکر صلواتی برای تعجیل مولا صاحب الزمان بلا مانع است .
فقط ترجیحا مطالبی که از سایر منابع اتخاذ شده با ذکر منبع اصلی استفاده شود ...
یا علی مدد ...

نویسندگان

یک کیلو را می بخشی! یک مثقال را نه

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ب.ظ

استاد قرائتی:دختری که برای خودش ارزشی و قیمتی قائل است می گوید:نمی گذارم کسی از من لذت ببرد.مگر اینکه خرجی مرا بدهد،خانه،ماشین،تلفن،همه ی امکانات را! هرکس خرجی مرا داد به من هم نگاه کند.این یکی می گوید:نه،من آرایش می کنم جوان ها مرا مفت ببینید!
خودش را حراج می کند.خودت را حراج نکن!تو ارزش داری،هرکس همه زندگی تو را تامین کرد،حق دارد به تو نگاه کند.نه هرکس مفت کنار خیابان با یک بستنی،با یک لبخند،با یک پیامک.

تو گران هستی،چرا خودت را حراج کردی؟ می گوید:آقای قرائتی!حالا این دو تا تار مو را گیر نده،خیلی ها گناهان بزرگتر کردند.می گوید:این چیزی نیست.اینکه می گویی:چیزی نیست،دیگر خدا نمی بخشد.
ببین اگر من یک سنگی،از این سنگ های کوچک که به نان سنگک چسبیده بزنم به سر شما،بگویی:آخ! بگویم:چیزی نیست،شما بیشتر عصبانی می شوی.اما اگر یک سنگ یک کیلویی از دست من افتاد خورد روی پای شما،پای شما خونی شد،بگویم:ببخشید،می بخشی! یک کیلو را می بخشی،یک مثقال را نمی بخشی! چون یک مثقال را می گویم چیزی نیست! شما مبلغ سنگینی بدهکار باشید بروید نزد بستانکار بگویید:آقا من یک مقدار به شما بدهکار هستم،فعلا ندارم،انشاءالله بعدا می دهم.می گوید:اشکالی ندارد. اما اگر یک مبلغ کمی بدهکار هستی،بگویی:حالا چه خبر است،چیزی نیست!طرف از این بیشتر ناراحت می شود.
حالا این دو تا تار مو که چیزی نیست،حالا یک شب که شب عروسیه،حرف نماز رو نزن،عروس آرایش کرده،حالا وضو بگیرد،کلی لاک به دست هایش زده است.حالا یک شب که صد شب نمی شود.حالا نمازت را بعدا بخوان...
اینکه آدم بگوید:حالا شب عروسی است،حالا مهمانی است،حالا... گناهی آدم انجام بدهد و بگوید این چیزی نیست،خدا این را نمی بخشد.میکروب چیزی نیست،کوچولو است ولی انسان را از پا در می آورد.پوست خیار چیزی نیست،ولی یک وزنه بردار حرفه ای را ممکن است ویلچری کند.




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۹
ن. ع

نظرات  (۴)

عالی
به روزیم با دعا کنید
Www.parishaniat.blog.ir
سلام 
خیلی جالب بود
خیلی خیلی قشنگ و زیبا بود.. 
پاسخ:
نظر لطف شماست...
۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۱ علی اکبر مجنون الحسین جان

(نبات آل الله ارواحناله لک الفدا)

×گوارای وجود نورانی شما بزرگواران×

پیامبر گرامی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در خطبه‌ای که در اواخر عمر شریف خود برای مسلمانان ایراد کردند، فرمودند: هر مردی که با زن نامحرم شوخی کند خدا به اندازه هر کلمه‌ای که با او در این دنیا سخن گفته است، هزار ماه او را در آتش حبس می‌کند. به زنان نیز فرمودند: هر زنی که از مرد (نامحرمی) اطاعت کند تا نسبت به وی مرتکب گناهی شود یا مقدّمات گناه را انجام دهد یا با او شوخی کند گناه آن زن نیز برابر مرد خواهد بود.

همچنین ابوبصیر می‌گوید: به زنی قرآن می‌آموختم، یک نوبت با او شوخی کردم. وقتی خدمت امام باقر علیه‌السلامرسیدم، امام فرمود: ای ابا بصیر! به آن زن چه گفتی؟ من روی خود را (از خجالت) پوشاندم. امام فرمود: دیگر تکرار نشود.در روایت نبوی، بر این رفتار وعده عذاب داده شده و در روایت امام باقر علیه‌السلاماز آن نهی شده که هر دو بیانگر قبح و ناپسندی این عمل است. همچنین نهی و وعده عذاب در هر دو روایت مقیّد به حالت خاص یا شوخی ویژه‌ای نشده است. بنابراین، شوخی زن و مرد نامحرم در هر جا و به هر عنوان، عملی ناپسند و غیرمجاز خواهد بود.

سرّ مطلب نیز این است که شوخی‌ها، مطایبات و طنزگویی‌ها، یا از ابتدا به قصد لذت بردن است، یا در ادامه و نهایت به آن منجر می‌شود و علاوه بر اینکه سبب فروریختن دیوار شرم و حیا میان زن و مرد نامحرم می‌گردد، حریم عفت و پاک‌دامنی را متزلزل می‌کند، انسان را به پرتگاه گناه نزدیک می‌نماید و راه را برای فساد و فحشا هموار می‌کند. از این‌رو، گرچه نمی‌توان شوخی و مطایبه زن و مرد نامحرم را به طور کلی و در همه موارد حرام دانست، اما با توجه به فسادی که در بیشتر موارد بر این کار مترتب می‌شود، پرهیز از آن در همه موارد پسندیده و به مصلحت فرد و جامعه است. بر اساس این ادب اجتماعی، نباید زنان و مردانی که در محل کار و دانش، در اداره و دانشگاه، با نامحرم سرو کار دارند، به بهانه همکار بودن یا استاد و شاگرد بودن بیش آنچه لازمه اشتغال و اقتضای کار و درس و بحث آنان است، رابطه عاطفی و صمیمی داشته باشند.
خاتمه برای مردان و زنان شایسته است اولاً، در غیر موارد ضروری، با نامحرم ارتباط کلامی کمتری داشته باشند تا قلب آنان از وسوسه‌های شیطانی محفوظ‌تر باشد. ثانیا، در مواردی که سخن گفتن به هر دلیل برای زن یا مرد ضرورت دارد و مجاز به ارتباط گفتاری با نامحرم است، به طور متعارف سخن بگویند و از ادای کلمات به طرزی که مخاطب را نسبت به مسائل جنسی به طمع بیندازد پرهیز کنند. ثالثا، از پرگویی و پرداختن به سخنان طنز و شوخی، که ضرورتی ندارد، پرهیز شود.

__________________________________________________________________
شیخ صدوق، ثواب الاعمال، چ دوم، قم، منشورات رضى، ۱۳۶۸، ص ۲۸۰
همان، ص ۲۸۴
محمّدبن جریر الطبرى الشیعى، پیشین، ص ۲۳۲/سیدهاشم بحرانى، مدینة المعاجز، تحقیق سید عزت‌اللّه مولایى الهمدانى،

مؤسسه معارف اسلامى، ۱۴۱۳، ج ۵، ص ۱۰۹/محمّدباقر مجلسى، پیشین، ج۷، ص ۲۱۳؛

ج ۴۶، ص  ۲۴۷

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">